2010/01/24

Lunch Box (弁当)


Some New Zealanders know the word of "Bento". My host family's cousin is 8 years old. She told me about “Bento”. Maybe, she knew the word at school. It is funny.
My host family’s child is independent. He is 12 years old, and he makes lunch every day. His lunch is mostly sandwich, which is an easy meal. However, if Japanese students go to elementary school, they won’t make lunch. It is good for children to make lunch by myself.

「弁当」という言葉を知っているニュージーランドの人がいるようです。私のホストファミリーの8歳の女の子が私に「Bento」って日本語なんだよねって聞いてきました。たぶん学校で習ったんだと思うんだけど、面白い。
こっちの子達は小さい時から独立しています。私のホストファミリーの子は12歳の男の子。彼は毎日ランチを自分でつくって持っていきます。ほとんどサンドイッチでたまに弟の分も作ってあげたりして。サンドイッチはとっても簡単に作れるランチだけど、たとえば日本の小学生が自分でランチを作って持っていくかというと、おそらくそんなことしている子はめったにいない。ランチを自分で作るというのはいいことだなーってあらためて思います。

0 件のコメント:

コメントを投稿

UA-9417263-1