2010/01/15

Japanese education (日本の教育)

I thought I wanted to write about Japanese education, but this topic is very difficult for me. Today I try to write about it.
Many Japanese people think that they can't speak English well. However, if they graduated high school, come to New Zealand and study English at school, maybe most people can start at middle level. (My school has 8 levels for English from hello to advanced.) Many Chinese, Russian, Thailand and Vietnamese students start from more low level, but they don't think like Japanese people.
Japanese education of English is a wrong way, because English isn't so difficult. And we have known English grammar already.
Why do they think they can't speak English well?
I think maybe they compare their English with native English speaker.Of course, some people don't think that. However, many people including me have some such feeling.
This is the worst thing in learning English, because if you learn mathematics, you will try to solve a question, understand the answer, get self-confidence and solve other questions easily. One of the most important things of learning is confidence. I think Japanese education should be changed as soon as possible.
Please stop comparing your English with native English speaker and have a fun of speaking with many other country's people!!


今日はまじめなお話で前から書きたかった日本の教育について。でもちょっと難しいトピックなので英語と日本語で書いてあることがちょっとちがいますが、ちょっとでも考えるきっかけになればと思います。
さてさて、多くの日本人は英語を話すことに苦手意識?(なんていったらいいのかわからないけど。話せないって思っている。)があるんじゃないかと思います。でももし、日本で高校卒業後、ニュージーランドに来て語学学校に入ったとすると、多くの人は真ん中ぐらいのレベルからスタートしています。(私の学校は8段階にレベルわけされていて、一番下は挨拶やアルファベットから始まって上級レベルまであります。)多くの中国人やロシア、タイ、ベトナムの生徒はもっと下のレベルからスタートしていたりするけど、日本人のような苦手意識は特にもってないです。
日本人の場合、高校までですでに文法も身につけているし、英語はそんなに難しい言葉ではないのに苦手意識をもってしまうのは日本の英語教育の方法が間違っているからだと私は思います。
では、なぜ英語を話せないと思ってしまうのか?
私の個人的な考えだと、たぶん常に自分の英語をネイティブ英語と比べてしまうからではないかと思います。もちろんそう考えない人もいると思いますが、私を含めて多くの人はネイティブと比べて英語が話せないから自分は話せないって考えてしまうんじゃないかなと最近思っています。これは当たり前で、日本で育った人にとって英語は第二の言語で発音ももちろん日本語なまりだし、ボキャブラリーも少ない。それは当たり前のことだから、少しでも近づく努力をすればいいと思うんだけど。
このネイティブと比べて苦手意識をもってしまうことが一番の問題だと私は思います。たとえば数学の勉強をするときは、問題を解く努力をして、解けなくても答えを理解し、自信をつけて他の問題を簡単に解けるようになる。そして私は数学ができるという自信を持つ。一番重要なことのひとつは自信つけることなのに、日本の教育はこれが欠落していて、英語がしゃべれないという苦手意識を植え付けてしまっている。それなので、早く教育方法が変わるといいなと真剣に思っています。
英語を話すときはネイティブと比較するのはやめて、日本語なまりの英語で堂々と他の国の人と会話すること楽しんでほしーです!!といいつつ。私自身が一番気をつけて意識改革しているところ^^

0 件のコメント:

コメントを投稿

UA-9417263-1