2009/09/24

Southern Cross (南十字星)

Did you see the Southern Cross? I saw it the day before yesterday.
It is beautiful! I came all the way to south hemisphere, so I said to my host father I want to see the Southern Cross. Then, I can see it same day. That day is cloudy.So, he said "You wait to see it." After that, he taugght me, “You can see it today. Come on! That is the Southern Cross.”
This week is bad weather, but I can clearly see the stars. I’m lucky!

南十字星をみたことがありますか。私はおとといみました。
とってもきれいでした。せっかく南半球に来たのだから南十字星をみたいとホストファザーにいったところ。その日にみれました。その日は曇りで、「もう少し待たないとだめだね」っていわれたばっかりだったけど。すぐ後に「今日見れるよ。こっちにきなさい。あれが南十字星だ。」と教えてくれました。
今週は天気がわるかったですが、とってもきれいに見えてラッキー。

0 件のコメント:

コメントを投稿

UA-9417263-1