2009/09/28

ANZ (オーストラリア、ニュージーランド銀行)

I opened bank account at ANZ officially. I applied it in Japan, but I can’t check the balance. I was disappointed ANZ of Japan. However, service of ANZ in New Zealand is great! I collected my bank account card at Auckland branch, so a bank clerk is very kind and beautiful. There are some kinds of account in ANZ. She explained about account security and how to use. She said, “To know saving your money in safety is important for you living in different country. I also came from different country. That’s why I tell you.” I was lucky, because I met one of the best bank clerks. I talked to my friends about ANZ. They said, “I wasn’t explained by the bank clerk in detail.” I am going to send thank-you e-mail to ANZ.

オーストラリア、ニュージーランド銀行(ANZ)の口座を正式に開きました。日本でも申し込んでたのですが、日本では残高照会もできない状態でANZにがっかり。しかしニュージーランドのANZのサービスはとってもいいです。キャッシュカードをとりにオークランド支店にいったら、窓口の女性がとても親切に教えてくれました。しかも美人!ANZにはいくつかの種類の口座があり、どれが安全かとかインターネットバンキングの使い方とか教えてくれて、「外国に来たあなたにとって、安全にお金を保管することはとても大事よ。私もここに移住して来たから遠慮しないで何でも聞いて。」といってました。私はとっても親切な人に会えたのでラッキーだったかも。友達に聞いてみても、みんな「そんな詳細に説明受けてない。」って。こんどありがとメールでも送ろうかなーって思ってます。

0 件のコメント:

コメントを投稿

UA-9417263-1