2010/02/12

MS Office OneNote


I don't want to buy MS Office, but it is difficult to do homework and other things. Therefore, I bought MS Office yesterday. It cost $144.00 with a USB memory stick.

I wonder why MS Office in New Zealand is cheaper than Japan.

I find differences between them, because including contents are different. MS Office, which I bought, is made up of Word, Excel, PowerPoint and OneNote. Maybe it is included Access in Japan.

I started to use MS Office OneNote. Firstly, it looks quite complex. However, this is flexible, so I think it is a useful software. It's like a combine daily and notebook!!


 

MS Officeを買いたくなかったけれども、宿題やるにはどうしても必要だったので、しぶしぶ昨日買いにいきました。ニュージーは日本より安くて$144ドル(1万円ぐらいといったところ)キャンペーン中だったらしくUSBもおまけにくれた。

なぜ日本のより安いかというとパッケージされているソフトが少し少ないからみたい。私の買ったソフトはWord, Excel, PowerPoint and OneNote4つで、たぶん日本のだとAccessも入っているんじゃないかなー。

せっかく入ってたのでOneNoteも使ってみる。最初は、説明があちこち書いてあって、なんて複雑なソフトだ!っておもったけど。使ってみるとなかなか便利。
日記とノートが合わさったような感じでしかも、これでブログにPOSTできちゃうらしいので、さっそくチャレンジしてみるとちゃんと送信できてました。
最初にいろいろ書いてあるのは、MSの人は伝えたいことがありすぎてあんなにいろいろ書いてあるんだろーなとようやく納得。
スペルチェックもできるので、これで書こうっと。


0 件のコメント:

コメントを投稿

UA-9417263-1