2010/02/19

Contact to Woosh

I'm busy catching up with my class, because my English level isn't enough for the class. Therefore, my blog looks like a just class records. Sorry, guys:) However, my classmates help me, so I'm lucky!

I use Wireless Broadband "Woosh" to connect to the internet. It was quite slow speed and often disconnected. I couldn't stand this service, so I called Woosh call center. And then, operator said, "Your cable is slightly broken. So, we will send you a new cable."
Are you shure? He just talked me by phone for one minute. He never had seen my PC!
I wonder why he know without looking my PC. Maybe Woosh's first start-up kits are almost all slightly broken before hand.

私の英語力だと今の学校についていくのは非常に大変。最近学校の授業もスピードアップして忙しくなってきたので、ほとんど授業のノートみたいなブログですいません><;
興味のある人にとってはおもしろいネタもあると思うけど、授業記録がメインで読む人用に書いてないからわかりずらいだろうなーとは思ってます。しかもNZ関係ないし。。。まーでも、クラスメイトが助けてくれるのでよかった。英語はできないけど、DBやPJの経験はあるからお互いに協力しあえるのでラッキー。

 さて、今私はネット接続にWooshというワイヤレスブロードバンドのサービスを使っているのですが、非常にスローですごくブチブチ接続が切れるので、電話は苦手だけどWooshのコールセンターに電話してみました。
オペレーターの回答は 「あなたのケーブルはちょっと壊れてるみたいですね。新しいのを送りますよ」だって。
本当??電話で話しただけで、PCも見もせずにわかるなんて。おそらく最初のスタートアップキットのケーブルはほとんどちょっと壊れてる(一応ネットは接続できる程度に)か、制限かけてるんだろうなーって思う。
やっぱりNZ。主張することが重要なのね。。。。

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