2010/06/15

Research

Today I went to research lab. I had to answer some questions for 2 hours. They wanted to research Japanese people, especially what kinds of taste Japanese people like?
There are 2 parts testing, one parts is that I try to find particular smell from four smells. We have done it 12 times:)
And next we try to taste some foods. After taste, we fill in the form do you like or not.
It is very interesting research. I don't know how to get result of this research, because my feeling is untrustworthy.

今日はリサーチ研究所にいってきました。ちょっとしたお小遣い稼ぎみたいな感じで、リサーチに協力して謝礼がもらえるというもの。2時間のリサーチで、目的は日本人の味覚調査らしい。
2つのセッションに分かれていて、一個目は4つあるにおいのなかから特定のにおいをひとつ見つけるというもの。で、それを12回実施。そんなことやる機会なんてないから、利き酒みたいな感じで面白いけど、難しいねー。
面白いと思うのが、どの程度自信をもって答えてるのかも丸をつけるところ。ただのあてずっぽうか、ある程度確信をもってこれと選んだのか。というのも答るんだけど、私の場合わからない割にはこれだと確信しているに丸をつけたものが多かったかも^^
で2個目のセッションはテイスティング、トマトジュースやポテト食べて、好きか嫌いか答えるもの。
一緒に受けた人たちも同じ年ぐらいの女性で、海外住んでいる人たちは割りとサバサバしてる人が多いので、楽しい時間をすごしましたー。
また機会があったらぜひやりたいです♪

0 件のコメント:

コメントを投稿

UA-9417263-1